Despre noi   |   Livrare si returnare   |   Termeni si conditii   |   Contact
  • Total de plata
    0 lei
vezi cos

Categorii produse

Coş  

Nici un produs

Livrare 0,00 Lei

Total 0,00 Lei

Finalizare comanda

GEWINN UND VERLUST de A.E. JOHANN

  • GEWINN UND VERLUST
  • ( 10,00 Lei )
    9,00 Lei
    Oferta Por Tiempo indefinido!!



Aboneaza-te la noutati !


Alte produse

» Toate produsele

CASA FLORILOR CASA FLORILOR de VALENTINA DIMA
Move your mouse over image or click to enlarge

» CASA FLORILOR de VALENTINA DIMA






49,00 Lei





ATENŢIE: Ultimele bucaţi in stoc!

Adaugă la dorințe

Program de loialitate Daca cumperi acest produs o sa primesti 49 puncte de loialitate. Cosul tau v-a totaliza 49 puncte poate fi schimbat intr-un voucher de 0,98 Lei.


CASA FLORILOR

 

 

Autor(i): Valentina Dima

Editura: Facla

Anul apariţiei:1976

Pagini: 48 (15 x 24 cm)

Preţ: 49 Lei

 

DESCRIERE

Valentina Dima (28 august 1932, Geoagiu, judeţul Hunedoara) este o prozatoare. Este fiica Emiliei (născută Comloşan) şi a lui Ioan Cocişiu, funcţionari. Dima a urmat cursurile elementare şi gimnaziale la şcoala „Principele Carol" din Sânnicolaul Mare (1938-1946) şi a absolvit Liceul Sanitar din Timişoara (1951). În intervalul 1951-1955 a fost studentă la Facultatea de Filosofie, secţia ziaristică a Universităţii din Bucureşti. Angajată redactor la ziarul timişorean „Drapelul roşu" (1955-1957 şi 1962-1972), la Studioul Teritorial de Radio Timişoara (1957-1962), funcţio­nează din 1972 la revista „Orizont", până la pensionare (1980).

 A debutat publicistic în 1952 în „Luptătorul bănăţean", cu o cronică semnată Valentina Cocişiu. De-a lungul anilor a colaborat la „Scrisul bănăţean" (frecventând şi cenaclul tinerilor creatori grupaţi în jurul revistei), „Orizont", „Tribuna", „Familia", „Transilvania", „Cronica", „Reflex", „Paralela 45" (supliment al ziarului „Renaşterea bănăţeană"), „Foaia noastră" (Gyula, Ungaria), „Românul american" (Detroit, Statele Unite) etc.

 Debutul editorial s-a produs în 1972, cu Anotimp de aur, carte de reportaje, care prin priza la real, dispoziţia pentru comunicare şi suflul poematic anunţau certe calităţi de pro­zator, în volumul de nuvele Stânca tarpeiană (1975), aflat sub umbra tutelară a lui Cehov (cum remarca Sorin Titel), autoarea foloseşte un ton discret, evită, de regulă, melodrama şi exploatează faptul insignifiant cu subtext poetic. Trecută prin şcoala reportajului, ea dovedeşte înzestrare, verism, dar şi un simţ dramatic al detaliului. Încearcă să descopere oameni şi destine, provoacă monologul confesiv şi câştigă în autenticitate prin gesturi şi replici.

 Şi în proza din volumul În căutarea Penelopei (1978) e o ambianţă colocvială, se poartă dialoguri „de la om la om", sunt „culese" personaje din cotidian şi se configurează un fel de portrete-document focalizate pe sta­tutul femeii în epocă.

 Saltul în evoluţia scriitoarei e marcat de romanul Darul de nuntă (1986), carte a introspecţiei analitice, impresionând prin acuitatea psihologică. Aici, eroina, Sabina, îşi oferă o lungă rememorare, prilejuită de o călătorie nocturnă cu trenul. Fluxul memoriei recuperează, „cu privirea aburită", intensitatea trăirilor, urzeala tainică a trecutului, pentru a ajunge, salvator, la „descoperirea de sine". Purtată de amintiri, eroina redescoperă un „păienjeniş de aur", traversat în surdină de ecouri lirice: satul copilăriei, chipurile dragi ale celor care au fost, propria-i dramă atunci când sosise „zefirul mângâios" al iubirii.

 Întâlnirea cu Sorin, acel aşteptat „om bun", va fi - după sfâşierea iluziilor - o căsătorie în absenţă. Rătăcitor, dezorientat, cu porniri narcisiste, vânând himere, incapabil de a se fixa, soţul este „un suflet sărac". Căminul va fi bântuit de seisme, dar sacrificiul matern - ordonând lumea - o face pe Sabina să-şi dezvăluie puteri nesecate. Accesibil, secvenţial, poematic, construit în trepte, fără procedee compoziţionale sofisticate şi respectând, cu mici ocoluri, cronologia vârstelor eroinei, romanul, scris în două registre lingvistice, însoţit şi de un glosar, se vrea o pledoarie pentru păstrarea frumuseţii sufletului, mereu expus agresiunilor.

 Dima a vădit interes şi pentru literatura destinată celor mici. Piesa Tică şi Mică în excursie (1961), scrisă în colaborare cu Simion Dima, soţul său, s-a jucat câteva stagiuni pe scena Teatrului de Păpuşi din Timişoara. În 1976 îi apare placheta cu versuri pentru copii Casa florilor, un agreabil şi instructiv „jurnal de vacanţă". A tradus, alături de Erwin Lesll, din opera lui Adam Muller-Guttenbrunn.

 

Opera

 • Anotimp de aur, prefaţă de Anghel Dumbrăveanu, Timişoara, 1972;

Stânca tarpeiană, Bucureşti, 1975;

Casa florilor, cu ilustraţii de Albin Stănescu, Timişoara, 1976;

În căutarea Penelopei, Bucureşti, 1978;

Darul de nuntă, Bucureşti, 1986.

 

Traduceri

 • Adam Muller-Guttenbrunn, Micul şvab, prefaţă de Nicolus Berwanger, Timişoara, 1978 (în colaborare cu Erwin Lesll).

 

Cartea este in stare foarte buna, putin folosita.

Nu sunt intrebari pentru acest produs.

» Produse din aceeasi categorie
pizzerie oradea
gene false
gradinita sector 1
pelerinaj israel
cazare pensiune Sinaia
firma constructii galati
vila popesti leordeni
apartament 2 camere berceni
garsoniera berceni
creer site web Paris
web design Abu Dhabi
bijuterii argint Pandora
transport persoane Germania
creare magazin online promovare site creare site web Imobiliare Iasi
servicii contabilitate Iasi traduceri autorizate Iasi creare magazin online promovare Google Adwords dezvoltare aplicatii web promovare site web Campanii de link building Promovare Google creare portal imobiliar creare portal stiri Butoaie din lemn jucarii ieftine
afterschool sector 2 Bucuresti
miere de albine
avocat ploiesti pelerinaj israel | Cadastru Suceava | inchirieri Auto Bucuresti gradinita Iasi avocat Iasi case lemn rotund